က်န္းမာေရးနဲ႔ေဆးပညာ ေမးလိုတာရွိပါက

ဒီဘေလာ့ခ္ထဲကစာေတြကို တျခားေနရာမွာ ကြ်န္ေတာ့္ခြင့္ျပဳခ်က္မပါဘဲ ကူးယူျပီး မတင္ဘို႔ စည္းကမ္း သတ္မွတ္ထားပါတယ္။

က်န္းမာေရး နဲ႔ ေဆးပညာ ေမးလိုတာရွိပါက
• ျဖစ္တဲ့သူရဲ႕ အသက္၊ က်ား-မ ေျပာပါ။ ေရာဂါလကၡဏာ ၁-၂-၃။ တခုတိုင္းက ဘယ္ေလာက္ ၾကာျပီ။
• လိုအပ္ရင္ က်န္းမာေရးရာဇဝင္၊ ဓါတ္မွန္၊ (အာလ္ထြာေဆာင္း)၊ ေဆးစစ္ခ်က္၊ လိုအပ္ရင္ အိမ္ေထာင္၊ ကေလး၊ ရွိ-မရွိ။ ေနတဲ့တိုင္းျပည္၊ ျမိဳ႕ထည့္ေရးပါ။ လူနာမည္၊ ေနရပ္လိပ္စာအတိအက် ကိစၥမရွိပါ။
• ေဆးနာမည္ေရးရင္ Trade name ကုမၸဏီကေပးတဲ့နာမည္သာမက Generic name ေဆးနာမည္ ထည့္ေရးပါ။
• ေဆးစာ၊ ေဆးစစ္ခ်က္၊ ေဝဒနာေတြကို စကန္လုပ္ျပီးျဖစ္ျဖစ္၊ ဓါတ္ပံုရိုက္လို႔ျဖစ္ျဖစ္ ပို႔ႏိုင္ပါတယ္။ ဓါတ္ပံုကို ခြင့္မယူဘဲ အသံုးမခ်ပါ။
• အိမ္ေထာင္ေရးနဲ႔ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာေမးခြန္းေတြကို Facebook ကေန မေမးပါနဲ႔ မေျဖပါ။ တိုက္ရိုက္သာေမးပါ။
• အီးေမးလ္ အခက္အခဲရွိလို႔ Facebook message မွာျဖစ္ျဖစ္ Chat box မွာျဖစ္ျဖစ္ေရးရင္လဲ အားသလား၊ ေမးလို႔ရလား ေရးမေနဘဲ၊ တခါတည္း ေမးခြန္းသာေရးလိုက္ပါ။
• Facebook Comment ကေနေမးတာ-ေျဖတာ အဆင္မေျပပါ။
စာရွည္ေရးမရပါ။ သူမ်ားေတြကို အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
• နာမ္စားသံုးတာမွာ ကိုယ္ကိုယ္ကို ‘သား’၊ ‘သမီး’ လို႔ သံုးရင္ ေမးတဲ့သူရဲ႕ သားသမီးလား ထင္မွတ္မွားႏိုင္တာသတိျပဳပါ။
• SMS အေရးအသားမ်ိဳးကို မဖတ္ပါ။ ျမန္မာစကားကို အဂၤလိပ္စာလံုးနဲ႔ေရးတာကို မဖတ္ပါ။
• ဘေလာ့ခ္ နဲ႔ ေဖ့စ္ဘြတ္မွာ အေမး-အေျဖေတြကိုသံုးတဲ့အခါ ေမးတဲ့သူရဲ႕ ကိုယ္ေရး အခ်က္အလက္ေတြ မပါေစရပါ။
• ဖုန္းဆက္ျပီးေမးရင္ Time zone မတူတာေရာ၊ အသံထြက္ လြဲႏိုင္တာေရာေၾကာင့္ အဆင္မေျပပါ။ ကြ်န္ေတာ့္မွာ Viber မရွိပါ။ ေဖ့စ္ဘြတ္ ဖုန္း-ဗီဒီယို အဆင္မေျပပါ။ Skype ကိုေတာ့ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ မိသားစုအတြက္သာသံုးပါတယ္။
drswe01@gmail.com ကို (အီးေမးလ္) ပို႔ပါ။

(ဘေလာ့ခ္) ေတြထဲ ဝင္ဖတ္ဘို႔ အၾကံျပဳပါတယ္။
- http://dts-medicaleducation.blogspot.in/ ေဆးပညာစာမ်ား
- http://yamuna-online-clinic.blogspot.in ယမုန္နာ ေဆးခန္း
- http://my-sayawun-life.blogspot.in/ ဆရာဝန္ဘဝ အမွတ္ရတာေတြ
- http://dts-political-page.blogspot.in/ ႏိုင္ငံေရး စာမ်က္ႏွာ
- http://www.facebook.com/pages/Dr-Tint-Swe/490031307758025?skip_nax_wizard=true ေဖ့စ္ဘြတ္
- https://tintswe.wordpress.com/ Dr. Tint Swe ေဒါက္တာတင့္ေဆြ ေဆးပညာစာမ်ား

Thursday, July 8, 2010

High Calorie Food (ကယ္လိုရီ) မ်ားတဲ့ အစားအစာမ်ား

Q: ကယ္လိုရီ မ်ားတာကဘာေတြလဲ ေျပာျပေပးပါလားဆရာ။

အေျခခံကေတာ့ သၾကား (အခ်ိဳ) နဲ႔ အဆီ မ်ားတာေတြက (ကယ္လိုရီ) မ်ားတဲ့ အစားအစာေတြပါ။ အသီးအႏွံ-အသီး အရြက္ေတြက (ကယ္လိုရီ) မမ်ားဘဲ ေရနဲ႔ (ဖိုင္ဗာ) မ်ားၾကတယ္။ အစားတိုင္းကေန (ကယ္လိုရီ) ေတာ့ ရၾကတာ ခ်ည္းပါဘဲ။ ဒါေပမဲ့ ကြာတယ္။ ဆန္ခ်င့္တဲ့ ႏို႔ဆီဗူးတလံုးစာ သခြါးသီး နဲ႔ ႏို႔ဆီဗူးတလံုးစာ စပ်စ္သီးေျခာက္တို႔ဟာ ထုထည္ခ်င္း တူေပမဲ့ သူတို႔ကရတဲ့ (ကယ္လိုရီ) ၃၇ ဆ ကြာတယ္။ ထမင္း ၁ က်ပ္သာ၊ အသား ၁ က်ပ္သားနဲ႔ ဆီ ၁ က်ပ္သားေတြက ရတဲ့ (ကယ္လိုရီ) က ၄-၄-၉ အခ်ိဳးရွိတယ္။

• Fatty meats အဆီမ်ားအသား၊ Salami ဆလာမီ၊ Candy bars ေခ်ာ့ကလက္၊ cookies ကူကီးစ္၊ Potato chips အာလူး-ခ်စ္ပ္၊ ေတြက (ကယ္လိုရီ) မ်ားမ်ားရတာေတြ ျဖစ္တယ္။
• ေက်ာ္ထားတဲ့အစာေတြ ကိုလာ၊ ဘီယာ ေတြကလည္း မ်ားတယ္။
• Whole grains, Cereals ေခၚတဲ့ ဆန္၊ ဂ်ံဳ၊ ေျပာင္း၊ ေျပာင္းဖူး၊ အုတ္စပါး၊ ဘာလီ၊ နဲ႔ သူတို႔ကေန လုပ္ထားတဲ့ အစားအစာေတြ (ကယ္လိုရီ) မ်ားၾကတယ္။
• Pasta အပါအဝင္ ဂ်ံဳမႈံ႔နဲ႔လုပ္တဲ့ ေခါက္ဆြဲ၊ စပါဂတီ၊ မက္ခေရာ္နီ၊ ရိုတီး၊ ပူရီ၊ (ကယ္လိုရီ) မ်ားၾကတယ္။
• Beans ေခၚတဲံ ပဲသီး၊ ပဲေတာင့္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ Potatoes အာလူး၊ စတာေတြက (ကယ္လိုရီ) မ်ားၾကတယ္။
• Cream မလိုင္၊ Whole milk ျပဳျပင္မထားတဲ့ႏြားႏို႔၊ Condensed milk ႏို႔ဆီ၊ (ကယ္လိုရီ) မ်ားၾကတယ္။
• Cheese ဒိန္ခဲ၊ Butter ေထာပတ္၊ Margarine (မာဂ်ရင္း)၊ (ကယ္လိုရီ) မ်ားၾကတယ္။
• Ice cream (အိုက္စ္ခရင္)၊ Cake ကိတ္၊ Pie (ပိုင္)၊ Waffles (ေဝဖါ)၊ (ကယ္လိုရီ) မ်ားၾကတယ္။

Healthy but High Calorie Food (ကယ္လိုရီ) မ်ားျပီး က်န္းမာေရးနဲ႔ညီတဲ့ အစားအစာေတြကေတာ့ -
• Nuts ေခၚတဲ့ ေစ့အဆံေတြထဲက အမ်ားစုက ႏွလံုးက်န္းမာေရးကို မထိခိုက္တဲ့ အဆီေတြပါျပီး၊ (ကယ္လိုရီ) ပါ မ်ားတယ္။
• Peanut butter ေခၚတဲ့ ေျမပဲကေနလုပ္တဲ့ ေထာပတ္မလိုင္၊
• Fruit juices သစ္သီးေဖ်ာ္ရည္အစစ္၊ ၂ဝဝ မီလီ ၃ ဖန္ခြက္ မွာ Orange Juice လိမ္ေမာ္ရည္က ၂၆ဝ၊ Pineapple Juice နာနတ္ရည္က ၃ဝဝ၊ Grapefruit Juice စပ်စ္သီးရည္က ၂၂၈၊ Apple Juice ပန္းသီးရည္က ၂၈၂ ကယ္လိုရီရတယ္။
• Yoghurts ေခၚတဲ့ ဒိန္ခ်ဥ္ ၁၆ဝ ဂရမ္ကေန ၂၄၃ ကယ္လိုရီရတယ္။
• Pasta 75g ကေန 259 ကယ္လိုရီရတယ္။
• Breakfast မနက္စာအျဖစ္စားတဲ့ ေျပာင္းကေနလုပ္တဲ့ ႏြားႏို႔နဲ႔ေဖ်ာ္ေသာက္တဲ့ Corn Flakes (ေကာင္းဖလိပ္) ကေန ၇၄-၁၈၅ ကယ္လိုရီရတယ္။
• Butter or Margarine ေထာပတ္၊ မာဂ်ရင္း ကေန ၇ဝ-၁၁ဝ ကယ္လိုရီရတယ္။
• Toasted Brown Bread ၁ ခ်ပ္ကေန 65.3kcals
• Toasted White Bread ၁ ခ်ပ္ကေန 63.6kcals

Nutrition အာဟာရ
Weight gain လွယံုမက ဝခ်င္ေသးရင္
Trans fats အညာသားမ်ား ဆီစားၾကသည္
Eating Habit 1 အေမရိကန္ ဆရာဝန္တေယာက္နဲ႔ (အင္တာဗ်ဴး)
Eating Habit 2 သမုဒၵရာ ဝမ္းတစ္ထြာ
တို႔ကိုပါ တြဲဖတ္ပါ။

Dr. တင့္ေဆြ
၈-၇-၂ဝ၁ဝ