Wednesday, December 5, 2012

Cholesterol (2) ကိုလက္စေထာ (၂)

• (ကိုလက္စေထာ) ဆိုတာ (၂) မ်ိဳးရွိတယ္။ LDL ဆိုတာက အဆုိး နဲ႔ HDL က အေကာင္းျဖစ္တယ္။
• သံသယရွိသူတိုင္းကို Lipid profile ဆိုတာ အစစ္ခိုင္းတယ္။ LDL တခုတည္းသာ ၾကည့္ရတာ မဟုတ္ပါ။ တျခား နံပါတ္ေတြကိုလဲ ၾကည့္ရတယ္။ LDL, HDL, Triglycerides နဲ႔ Total cholesterol ဆိုတာေတြ အားလံုး သိဘို႔လိုတယ္။
• LDL မ်ားေနသူမွာ ေသြးလႊတ္ေၾကာေလးေတြကို ပိတ္တာ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္။
• LDL နည္းေလ ေကာင္းေလျဖစ္တယ္။ ဒါတခုတည္းေတာ့မဟုတ္ေသးဘူး။ ဆီးခ်ိဳ၊ အသက္အရြယ္၊ မိသားစု ႏွလံုးေရာဂါ ရာဇဝင္၊ ဆိုတာေတြကိုပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမယ္။
• LDL levels ဓါတ္ခြဲခန္းအေျဖမွာ -
- လူအမ်ားစုမွာ 130 mg/dL ထက္နည္းေနသင့္တယ္။
- ႏွလံုးေရာဂါ အလားအလားရွိေနရင္ 100 mg/dL ထက္နည္းေနသင့္တယ္။
- ႏွလံုးေရာဂါ အႏၲရယ္ရွိေနျပီဆိုရင္ေတာ့ 70 mg/dL ထက္နည္းေနသင့္တယ္။
• Triglycerides ဆိုတာ အဆီတမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ ကိုယ္ထဲမွာ စုေဆာင္းထားတယ္။ (အင္နာဂ်ီ) လိုလာရင္ ထုတ္သံုးတယ္။ သၾကားပါတာ အမ်ားၾကီးစားျပီး (ကယ္လိုရီ) မ်ားရင္ (ထရြိဳင္ဂလစ္ဆရုိက္) ေတြမ်ားလာမယ္။
• Total cholesterol 200 mg/dL ထက္နည္းတာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္တယ္။
- 200-239 ဆိုတာ ၾကားက်တယ္။
- 240 ထက္ေက်ာ္ရင္ မ်ားတယ္။
- စစ္ရင္ Fasting test ဘာမွမစားဘဲ ဓါတ္ခြဲခန္းသြားစစ္တာအေျဖမွန္မယ္။
- ႏွလံုးကို ကာကြယ္ခ်င္ရင္ Triglyceride ကို 150 mg/dL နည္းေအာင္ ဦးတည္စားေသာက္၊ ေနထိုင္ပါ။ တခ်ိဳ႕ဆရာဝန္ေတြက 100 mg/dL ဆိုတာအေကာင္းဆံုးလို႔ သတ္မွတ္တယ္။
- Triglyceride 150 -199 mg/dL ဆိုတာ ၾကားက်တယ္။
- Triglyceride 200 – 499 မ်ားတယ္။
- Triglyceride 500 ထက္ေက်ာ္ရင္ အလြန္မ်ားတယ္။
• ေဟာ္တယ္ေတြ၊ အေနာက္ႏိုင္ငံေတြမွာ မနက္စာအျဖစ္စားသံုးေလ့မ်ားတဲ့
- Bacon ဝက္ေပါင္ေျခာက္က အဆီေတြမ်ားလို႔ ဆိုးေစတယ္။
- Chocolate cake ေခ်ာကလက္ကိတ္မံု႔ကလဲ အတူတူဘဲ။
- Alcohol အရက္ထဲမွာလဲ ကလိုရီ နဲ႔ သၾကားဓါတ္ မနည္းလွဘူး။ Triglyceride levels မ်ားေစႏိုင္တယ္။
• Diabetes ဆီးခ်ိဳေရာဂါရွိေနရင္လဲ Triglyceride levels မ်ားေနႏိုင္တယ္။
- Lose extra pounds ကိုယ္အေလးခ်ိန္ေလွ်ာ့ခ်ပါ၊
- Exercise ကိုယ္လက္ေလ့က်င့္ခန္းပိုလုပ္ပါ၊
- Fiber မ်ားမ်ားပါတဲ့ Beans ပဲသီး၊ Veggies ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြနဲ႔ Whole grains သိပ္ျဖဴဆြတ္ေအာင္ခြ်တ္မထားတဲ့ အေစ့အဆံေတြ စားသံုးပါ။
• Good cholesterol level (HDL) ေကာင္းတဲ့ (ကိုလက္စေထာ) က 60 နဲ႔အထက္ရွိေနရင္ ႏွလံုးေရာဂါကို ကာကြယ္ရာ က်တယ္။ ဒီအမ်ိဳးအစားနည္းေနတာဟာ မေကာင္းပါ။
- ေယာက္်ားေတြဆိုရင္ 40 mg/dL ထက္နည္းေနရင္၊
- မိန္းမေတြဆိုရင္ 50 mg/dL ထက္နည္းေနရင္ မေကာင္းပါ။
- အံုးသီးဆံ၊ အံုးရည္ေတြမွာ ဆိုးတဲ့ (ကိုလက္စေထာ) ပါေနမဲ့ Saturated fat ေတြပါတယ္။
- Walnuts သစ္ၾကားသီးကို အသင့္အတင့္စားေပးတာဟာ Junk-food snack ဆိုင္ကေန အလြယ္ဝယ္ရတဲ့ ေခတ္ေပၚအစားအစာ၊ သြားရည္စာေတြထက္ ေကာင္းတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သူ႔ထဲမွာ Fiber (ဖိုင္ဘာ) နဲ႔ Omega-3 (အိုမီဂါ ၃) ေတြပါလို႔ျဖစ္တယ္။

• Cholesterol (ကိုလက္စေထာ) http://dts-medicaleducation.blogspot.in/2012/06/cholesterol.html
• Triglyceride and Sinus bradycardia ႏွလံုးခုန္ ေႏွးလြန္းတာ မေကာင္းပါ http://dts-medicaleducation.blogspot.com/2011/03/triglyceride-and-sinus-bradycardia.html

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၅-၁၂-၂ဝ၁၂

ESL အဂၤလိပ္စာ

ေက်ာင္းစဖြင္ျပီလို႔ေရးေတာ့ ေမးပါတယ္။ ဘာသင္တဲ့ေက်ာင္းလဲ ဆရာတဲ့။  ေက်ာင္းအေၾကာင္း နည္းနည္း နည္းနည္း ေရးထားျပီး။ တေယာက္က ေမးဖူးတယ္။ အခုမွ...