က်န္းမာေရးနဲ႔ေဆးပညာ ေမးလိုတာရွိပါက

ဒီဘေလာ့ခ္ထဲကစာေတြကို တျခားေနရာမွာ ကြ်န္ေတာ့္ခြင့္ျပဳခ်က္မပါဘဲ ကူးယူျပီး မတင္ဘို႔ စည္းကမ္း သတ္မွတ္ထားပါတယ္။

က်န္းမာေရး နဲ႔ ေဆးပညာ ေမးလိုတာရွိပါက
• ျဖစ္တဲ့သူရဲ႕ အသက္၊ က်ား-မ ေျပာပါ။ ေရာဂါလကၡဏာ ၁-၂-၃။ တခုတိုင္းက ဘယ္ေလာက္ ၾကာျပီ။
• လိုအပ္ရင္ က်န္းမာေရးရာဇဝင္၊ ဓါတ္မွန္၊ (အာလ္ထြာေဆာင္း)၊ ေဆးစစ္ခ်က္၊ လိုအပ္ရင္ အိမ္ေထာင္၊ ကေလး၊ ရွိ-မရွိ။ ေနတဲ့တိုင္းျပည္၊ ျမိဳ႕ထည့္ေရးပါ။ လူနာမည္၊ ေနရပ္လိပ္စာအတိအက် ကိစၥမရွိပါ။
• ေဆးနာမည္ေရးရင္ Trade name ကုမၸဏီကေပးတဲ့နာမည္သာမက Generic name ေဆးနာမည္ ထည့္ေရးပါ။
• ေဆးစာ၊ ေဆးစစ္ခ်က္၊ ေဝဒနာေတြကို စကန္လုပ္ျပီးျဖစ္ျဖစ္၊ ဓါတ္ပံုရိုက္လို႔ျဖစ္ျဖစ္ ပို႔ႏိုင္ပါတယ္။ ဓါတ္ပံုကို ခြင့္မယူဘဲ အသံုးမခ်ပါ။
• အိမ္ေထာင္ေရးနဲ႔ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာေမးခြန္းေတြကို Facebook ကေန မေမးပါနဲ႔ မေျဖပါ။ တိုက္ရိုက္သာေမးပါ။
• အီးေမးလ္ အခက္အခဲရွိလို႔ Facebook message မွာျဖစ္ျဖစ္ Chat box မွာျဖစ္ျဖစ္ေရးရင္လဲ အားသလား၊ ေမးလို႔ရလား ေရးမေနဘဲ၊ တခါတည္း ေမးခြန္းသာေရးလိုက္ပါ။
• Facebook Comment ကေနေမးတာ-ေျဖတာ အဆင္မေျပပါ။
စာရွည္ေရးမရပါ။ သူမ်ားေတြကို အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
• နာမ္စားသံုးတာမွာ ကိုယ္ကိုယ္ကို ‘သား’၊ ‘သမီး’ လို႔ သံုးရင္ ေမးတဲ့သူရဲ႕ သားသမီးလား ထင္မွတ္မွားႏိုင္တာသတိျပဳပါ။
• SMS အေရးအသားမ်ိဳးကို မဖတ္ပါ။ ျမန္မာစကားကို အဂၤလိပ္စာလံုးနဲ႔ေရးတာကို မဖတ္ပါ။
• ဘေလာ့ခ္ နဲ႔ ေဖ့စ္ဘြတ္မွာ အေမး-အေျဖေတြကိုသံုးတဲ့အခါ ေမးတဲ့သူရဲ႕ ကိုယ္ေရး အခ်က္အလက္ေတြ မပါေစရပါ။
• ဖုန္းဆက္ျပီးေမးရင္ Time zone မတူတာေရာ၊ အသံထြက္ လြဲႏိုင္တာေရာေၾကာင့္ အဆင္မေျပပါ။ ကြ်န္ေတာ့္မွာ Viber မရွိပါ။ ေဖ့စ္ဘြတ္ ဖုန္း-ဗီဒီယို အဆင္မေျပပါ။ Skype ကိုေတာ့ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ မိသားစုအတြက္သာသံုးပါတယ္။
drswe01@gmail.com ကို (အီးေမးလ္) ပို႔ပါ။

(ဘေလာ့ခ္) ေတြထဲ ဝင္ဖတ္ဘို႔ အၾကံျပဳပါတယ္။
- http://dts-medicaleducation.blogspot.in/ ေဆးပညာစာမ်ား
- http://yamuna-online-clinic.blogspot.in ယမုန္နာ ေဆးခန္း
- http://my-sayawun-life.blogspot.in/ ဆရာဝန္ဘဝ အမွတ္ရတာေတြ
- http://dts-political-page.blogspot.in/ ႏိုင္ငံေရး စာမ်က္ႏွာ
- http://www.facebook.com/pages/Dr-Tint-Swe/490031307758025?skip_nax_wizard=true ေဖ့စ္ဘြတ္
- https://tintswe.wordpress.com/ Dr. Tint Swe ေဒါက္တာတင့္ေဆြ ေဆးပညာစာမ်ား

Friday, February 7, 2014

Yogurt reduces diabetes risk (ေရာဂတ္) စားျခင္းျဖင့္ ဆီးခ်ိဳျဖစ္မွာကို သက္သာေစႏိုင္

• ၆-၂-၂ဝ၁၄ ေန႔ကထြက္တဲ့ က်န္းမာေရးနဲ႔ ေဆးပညာ ႏိုင္ငံတကာ သတင္းေခါင္းစဥ္ ျဖစ္ပါတယ္။
• အရင္က “ပန္းသီးတေန႔တလံုးစားရင္ ဆရာဝန္နဲ႔ ေဝးႏိုင္တယ္” လို႔ ေဆာင္ပုဒ္ရွိထားခဲ့ရာကေန အခုတခါ “ေရာဂတ္စားရင္လဲ ဆရာဝန္နဲ႔ ခပ္ေဝးေဝးေနေနႏိုင္တယ္” လို႔ ေျပာရမလိုျဖစ္လာတဲ့သတင္းမ်ိဳးပါ။
• ဒီအသစ္ေတြ႔ရွိခ်က္က ျဗိတိသွ်သုေတသနလုပ္သူေတြကေန Diabetologia ထဲမွာေရးလိုက္တာပါ။ ဆရာဝန္ေတြက လူေပါင္း ၄ဝဝဝ ေလာက္ကိုစမ္းသပ္ခဲ့ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ ဆီးခ်ိဳ အမ်ိဳးအစား (၂) ျဖစ္ေနတာ ၁ဝ ႏွစ္ေက်ာ္ေနသူေတြျဖစ္ပါယတ္။
• ရလဒ္ကေန ဆီးခ်ိဳျဖစ္လာႏိုင္ေျခ ၂၈% ေလ်ာ့ခ်ႏိုင္တယ္။
• ေရာဂတ္ဆိုတာ အဆီနည္းနည္းပါႏြားႏို႔ကို အခ်ဥ္ေဖာက္ (ကေစာ္ေဖာက္) ထားတာျဖစ္ပါတယ္။
• ေရာဂတ္လိုဘဲ အဆီနည္းနည္းပါႏြားႏို႔ကေနလုပ္ထားတဲ့ Cottage cheese အိမ္လုပ္ဒိန္ခဲ ကေနလဲ ၂၄% ေလ်ာ့နည္းေစတာကိုပါ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေရာဂတ္ကို တပါတ္မွာ ၄ ေအာင္စ ေရာဂတ္ ၄-၅ ရက္စားၾကပါတယ္။
• ဒီလိုအစားအေသာက္ကေနဘာလို႔ ဆီးခ်ိဳျဖစ္ႏိုင္ေျခနည္းေစသလဲဆိုတာေတာ့ မေျပာႏိုင္ေသးပါ။ ေရာဂတ္ထဲမွာ ဗီတာမင္ (ေက) ပါတာေၾကာင့္လားလဲ စဥ္းစားၾကပါတယ္။ Probiotic bacteria (ပရိုဘိုင္ေအာတစ္ ဗက္တီးရီးယား) ပါတာေၾကာင့္လားလဲ စဥ္းစာပါတယ္။
• ေရာဂတ္ထဲမွာ ပါတဲ့ အာဟာရဓါတ္ေတြကေတာ့ ပရိုတင္း၊ ကယ္လ္စီယမ္၊ ဗီတာမင္ ဘီ ၂၊ ဘီ ၅၊ ဘီ ၁၂ ေတြ ျဖစ္တယ္။ အဆီပါဝင္မႈကေတာ့ (ဝ) ကေန (၄%) အထိ အမ်ိဳမ်ိဳးရွိတယ္။
• Yogurt (Yoghurt or Yoghourt) ေရာဂတ္ကို ႏို႔အမ်ိဳးမ်ိဳးကေနထုတ္ၾကပါတယ္။ ႏို႔ထဲမွာပါတဲ့ Casein (ေကဆင္း ပရိုတင္း) ကို (ဗက္တီးရီးယား) နဲ႔ေတြ႔ေပးထားတာျဖစ္ပါတယ္။ အိႏၵိယမွာ Da-hi (ဒါဟီး) လို႔ ေခၚတယ္။
• Lactose-intolerant ႏို႔ထဲမွာပါတဲ့ (လက္တို႔စ္) သၾကားဓါတ္ကို ခံႏိုင္ရည္မရွိသူေတြတခ်ိဳ႕ဟာ ေရာဂတ္ေတာ့ စားႏိုင္တာ ေတြ႔ရတယ္။
• လူၾကီးေတြေရာ ကေလးေတြအတြက္ပါ အာဟာရျဖစ္ေစတယ္။ အနံ႔ေမႊးေအာင္ စေထာဘယ္ရီလို ထည့္ထားတာေတြလဲရွိတယ္။
• ေရာဂတ္ကို (အင္တီဘိုင္ေအာတစ္) ေဆးေသာက္လို႔ျဖစ္တဲ့ ဝမ္းပ်က္တာကို ေပးႏိုင္ပါတယ္။
• ဒီလို က်န္းမာေရးသတင္းမ်ိဳးကို ေခါင္းစဥ္ေလးဖတ္ျပီး တန္းမယံုသင့္ပါ။ ဆီးခ်ိဳေရာဂါရဲ႕ အေျခခံထဲမွာ လူဝတာ ပါတယ္။ ေရာဂတ္စားလို႔ မ်ားလာမဲ့ (ကယ္လိုရီ) ကိုလဲ ထည့္တြက္ရပါမယ္။ ကိုယ္လက္ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ဘို႔ လိုတာလဲ ေမ့လုိ႔မရပါ။ အခ်ိဳမစားရတာကေတာ့ အဓိကအခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ မ်ိဳးရိုးလိုက္တာကိုလဲ ျပင္မရႏိုင္ပါ။

http://www.ajc.com/news/lifestyles/health/yogurt-reduces-diabetes-risk-study-shows/ndGNL/

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၇-၂-၂ဝ၁၄