က်န္းမာေရးနဲ႔ေဆးပညာ ေမးလိုတာရွိပါက

ဒီဘေလာ့ခ္ထဲကစာေတြကို တျခားေနရာမွာ ကြ်န္ေတာ့္ခြင့္ျပဳခ်က္မပါဘဲ ကူးယူျပီး မတင္ဘို႔ စည္းကမ္း သတ္မွတ္ထားပါတယ္။

က်န္းမာေရး နဲ႔ ေဆးပညာ ေမးလိုတာရွိပါက
• ျဖစ္တဲ့သူရဲ႕ အသက္၊ က်ား-မ ေျပာပါ။ ေရာဂါလကၡဏာ ၁-၂-၃။ တခုတိုင္းက ဘယ္ေလာက္ ၾကာျပီ။
• လိုအပ္ရင္ က်န္းမာေရးရာဇဝင္၊ ဓါတ္မွန္၊ (အာလ္ထြာေဆာင္း)၊ ေဆးစစ္ခ်က္၊ လိုအပ္ရင္ အိမ္ေထာင္၊ ကေလး၊ ရွိ-မရွိ။ ေနတဲ့တိုင္းျပည္၊ ျမိဳ႕ထည့္ေရးပါ။ လူနာမည္၊ ေနရပ္လိပ္စာအတိအက် ကိစၥမရွိပါ။
• ေဆးနာမည္ေရးရင္ Trade name ကုမၸဏီကေပးတဲ့နာမည္သာမက Generic name ေဆးနာမည္ ထည့္ေရးပါ။
• ေဆးစာ၊ ေဆးစစ္ခ်က္၊ ေဝဒနာေတြကို စကန္လုပ္ျပီးျဖစ္ျဖစ္၊ ဓါတ္ပံုရိုက္လို႔ျဖစ္ျဖစ္ ပို႔ႏိုင္ပါတယ္။ ဓါတ္ပံုကို ခြင့္မယူဘဲ အသံုးမခ်ပါ။
• အိမ္ေထာင္ေရးနဲ႔ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာေမးခြန္းေတြကို Facebook ကေန မေမးပါနဲ႔ မေျဖပါ။ တိုက္ရိုက္သာေမးပါ။
• အီးေမးလ္ အခက္အခဲရွိလို႔ Facebook message မွာျဖစ္ျဖစ္ Chat box မွာျဖစ္ျဖစ္ေရးရင္လဲ အားသလား၊ ေမးလို႔ရလား ေရးမေနဘဲ၊ တခါတည္း ေမးခြန္းသာေရးလိုက္ပါ။
• Facebook Comment ကေနေမးတာ-ေျဖတာ အဆင္မေျပပါ။
စာရွည္ေရးမရပါ။ သူမ်ားေတြကို အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
• နာမ္စားသံုးတာမွာ ကိုယ္ကိုယ္ကို ‘သား’၊ ‘သမီး’ လို႔ သံုးရင္ ေမးတဲ့သူရဲ႕ သားသမီးလား ထင္မွတ္မွားႏိုင္တာသတိျပဳပါ။
• SMS အေရးအသားမ်ိဳးကို မဖတ္ပါ။ ျမန္မာစကားကို အဂၤလိပ္စာလံုးနဲ႔ေရးတာကို မဖတ္ပါ။
• ဘေလာ့ခ္ နဲ႔ ေဖ့စ္ဘြတ္မွာ အေမး-အေျဖေတြကိုသံုးတဲ့အခါ ေမးတဲ့သူရဲ႕ ကိုယ္ေရး အခ်က္အလက္ေတြ မပါေစရပါ။
• ဖုန္းဆက္ျပီးေမးရင္ Time zone မတူတာေရာ၊ အသံထြက္ လြဲႏိုင္တာေရာေၾကာင့္ အဆင္မေျပပါ။ ကြ်န္ေတာ့္မွာ Viber မရွိပါ။ ေဖ့စ္ဘြတ္ ဖုန္း-ဗီဒီယို အဆင္မေျပပါ။ Skype ကိုေတာ့ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ မိသားစုအတြက္သာသံုးပါတယ္။
drswe01@gmail.com ကို (အီးေမးလ္) ပို႔ပါ။

(ဘေလာ့ခ္) ေတြထဲ ဝင္ဖတ္ဘို႔ အၾကံျပဳပါတယ္။
- http://dts-medicaleducation.blogspot.in/ ေဆးပညာစာမ်ား
- http://yamuna-online-clinic.blogspot.in ယမုန္နာ ေဆးခန္း
- http://my-sayawun-life.blogspot.in/ ဆရာဝန္ဘဝ အမွတ္ရတာေတြ
- http://dts-political-page.blogspot.in/ ႏိုင္ငံေရး စာမ်က္ႏွာ
- http://www.facebook.com/pages/Dr-Tint-Swe/490031307758025?skip_nax_wizard=true ေဖ့စ္ဘြတ္
- https://tintswe.wordpress.com/ Dr. Tint Swe ေဒါက္တာတင့္ေဆြ ေဆးပညာစာမ်ား

Tuesday, April 29, 2014

Coffee mix ေကာ္ဖီမစ္ နဲ႔ က်န္းမာေရး

Coffee Mix ေသာက္ျခင္းရဲ ့ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးျပစ္ေတြ သိခ်င္ပါတယ္ ဆရာ။

• Coffee Mix ‘ေကာ္ဖီမစ္’ ကို သုေတသနလုပ္ထားတာ မေတြ႔သေလာက္ျဖစ္တယ္။ ေတြ႔ရင္ေရးပါမယ္။ ေကာ္ဖီထဲမွာပါတဲ့ ‘ေကဖင္း’ အေၾကာင္းေရးထားတယ္။ အထားခံေအာင္လုပ္တဲ့ဓါတ္၊ အနံ႔-အရသာအတြက္ ထည့္တာနဲ႔ ထုပ္ပိုးစရာေတြကိုလဲ သတိထားရပါမယ္။ ‘ကယ္လိုရီ’ ကိုလဲ တြက္ခ်က္ရပါမယ္။ အဆီပါဝင္မႈကိုလဲ တြက္ရပါမယ္။

• Instant coffee mix ‘အင္းစတင့္ ေကာ္ဖီမစ္’ နဲ႔ Powdered creamer ‘ခရမ္မာ ႏို႔မံႈ႔’ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးထဲမွာ High fat levels အဆီပါဝင္မႈ မ်ားတယ္။ Fatty pork အဆီမ်ားတဲ့ဝက္သားနဲ႔ ဆတူရွိတယ္လို႔ ၂၄-၅-၂ဝ၁၃ ေန႔ထုတ္ ေတာက္ကိုရီးယား ေဆးသုေတသနသတင္းမွာပါတယ္။
• သုေတသနအဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ ပါေမာကၡ Hwang Geum-taek ‘ဟြန္ ဂြမ္-တိ’ ကေနေျပာတာက အဲဒီ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးထဲမွာ လူေတြက်န္းမာေရးနဲ႔မသင့္တဲ့ Saturated fat ျပည့္ဝဆီေတြ ပါေနတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ေသြးထဲမွာ Cholesterol ‘ကိုလက္စေထာ’ ကို တက္ေစပါမယ္။
• ေလ့လာမႈလုပ္သူေတြကေန ‘အင္းစတင့္ ေကာ္ဖီမစ္’ ၁၁ မ်ိဳးနဲ႔ ‘ခရမ္မာ ႏို႔မံႈ႔’ ၁၄ မ်ိဳးကို စမ္းသပ္ခဲ့တာပါ။
• ‘ခရမ္မာ ႏို႔မံႈ႔’ ေတြထဲမွာ ၁၅႕၄% ကေန ၂၈႕၅% ပါတယ္။ ၂၅% ဆိုတာ ဝက္သားအဆီနဲ႔ဆတူတယ္။ ‘ေကာ္ဖီမစ္’ ေတြထဲမွာ တမ်ိဳးကလြဲရင္ ၁ဝ% ပါတယ္။
• ‘ခရမ္မာ ႏို႔မံႈ႔’ ၁၂ မ်ိဳးထဲမွာ ျပည့္ဝဆီ ၉ဝ% ပါတယ္။ ‘ေကာ္ဖီမစ္’ အားလံုးထဲမွာ ျပည့္ဝဆီ ၉၉% ပါတယ္။ ၾကက္သားထဲမွာ ၂၉% နဲ႔ အမဲသားထဲမွာ ၄ဝ% ပါတာနဲ႔ယွဥ္ၾကည့္သင့္တယ္။
• ‘ကိုလက္စေထာ’ မ်ားသူေတြဟာ ႏွလံုး-ေသြးေၾကာေရာဂါျဖစ္ဘို႔ သတိထားၾကပါတယ္။
• ၁၉-၂-၂ဝ၁၄ ေန႔ကလာတဲ့ ဘီဘီစီက်န္းမာေရးသတင္းမွာ အစားအေသာက္ေတြကို ထုပ္ပိုးတဲ့ပစၥည္းေတြရဲ႕ က်န္းမာေရးအႏၲရာယ္အေၾကာင္းကို သိပၸံပညာရွင္ေတြသိထားတာ နည္းနည္းေလးသာ ရွိေသးတယ္လို႔ ပါရွိခဲ့တယ္။ ကေန႔အထိ အစားအေသာက္ေတြကို ထုပ္ပိုးဘို႔ ဓါတုပစၥည္းအမယ္ေပါင္း ၄ဝဝဝ ေလာက္ သံုးေနၾကပါတယ္။ ဒါေတြနဲ႔ လူကိုဝေစတာ၊ ဆီးခ်ိဳျဖစ္တာ၊ အာရံုေၾကာထိခိုက္တာေတြကို ေလ့လာဘို႔ အမ်ားၾကီး လိုေနပါေသးတယ္။ Formaldehyde ‘ေဖၚမယ္လဒီဟိုက္’ ပါေနရင္ ကင္ဆာကိုျဖစ္ေစႏိုင္တယ္။ ေရအပါအဝင္ ေသာက္စရာေတြထည့္တဲ့ ပလပ္စတစ္ထဲမွာ ပါတတ္တယ္။

1. Caffeine (ေကဖင္း) ရဲ႕ေဆးစြမ္းသတၲိမ်ား http://dts-medicaleducation.blogspot.in/2013/08/caffeine.html
2. Caffeine in Tea (ေကဖင္း) နဲ႔ လက္ဖက္ http://dts-medicaleducation.blogspot.in/2013/08/caffeine-in-tea.html
3. Coffee and Your Health ေကာ္ဖီ နဲ႔ က်န္းမာေရး http://dts-medicaleducation.blogspot.com/2010/10/coffee-and-your-health.html

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂၉-၄-၂ဝ၁၄